måndag 29 oktober 2012

Ett tjorv utan dess like

Det här med att bedriva familjeliv på sju är ju rätt tjorvigt, FAKTISKT! Mammor hit och pappor dit. Huller om buller. Mat som lagas i för liten mängd och mat som lagas i för stor mängd. Ett barn där och ett barn här. Helt plötsligt har man planerat för stor familj och så blir det bara ett barn hemma. Kylen skriker av tomhet och helt plötsligt sitter det en tonåring där som inte alls tänkt vara kvar hos sin mamma och han skriker likväl efter mjölken som står kvar i kyldisken på ICA.
Men vi kan väl ha lite familjemys då? Nejdå för då har jag missat att det är träning nummer 228 i ordningen och att maten skulle inmundigats för cirka två timmar sedan för nu är dom redan på isen och deras magar kvider av hunger.
Men när börjar träningen i kväll då? Ja den börjar klockan sju. Ok då hinner vi laga mat. När klockan slår fem börjar det brinna i brallan för någon hade sagt fel och träningen började visst klockan sex.
Där åkte den gossen iväg och var återigen inte tankad. Eller hur var det nu med läxorna. Nio läxor skall göras denna vecka men vilken unge hade vilken läxa och vilken unge hade inte gjort sina läxor? Ja visst ja, dottern hade träning i kväll, men jag kan återigen inte följa med för att den lillas humör suger och vrålar för att hon inte vill sova fast hon egentligen vill det. Inget läge att sitta på en läktare och spana in brottningssugna ungar som skall respekteras i sin utövning med både iaktagelse och tystnad. För att inte tala om tvättstugan som konstant svämmas över. Det spelar faktiskt ingen roll att den "arge" gav oss en fin tvättstuga med både skåp och arbetsbänk. Tvätten är ändå där och bedriver otukt mot golvplattorna. Trallala jag jobbar heltid också. Glömde jag säga det. Dessutom jobbar jag inte heltid på en fabrik där jag börjar sju och får gå hem fyra. Nä jag jobbar som klasslärare i en kommun full av framtidsvisioner.
Det var väl allt för i kväll// Christelle

Inga kommentarer: