lördag 13 oktober 2012

Att sitta i sängen med datorn.....

Det är inte ofta jag gör något alls i sängen. Inte att jag sover heller för den delen då min käre gärna låter bli att ta fighten med att väcka mig ur mitt sköna soffläge., samt att jag gärna sover i soffan då samme käre har en förmåga att mullra runt så fort han slutit sina ögon för natten. Så ni förstår ju hur ovanligt det är att jag sitter i sängen en lördagsmorgon (eller vilken dag som helst) och bara myser med datorn.
Hur det nu än var med den här morgonen så var det så att jag faktiskt satt i sängen, eller snarare sitter i sängen. Snubben är på älgjakt, det innebär att mullerzonen har vart tyst under hela natten samt att klockan faktiskt är strax över åtta och jag är inte uppe och stressar till jobbet. Inte heller springer jag runt som en yr höna och försöker få i hockeygrabbarna en frukost dom står sig på så dom likt Foppa kan göra snygga pass och många mål under matchen.
Just nu är det lugnt. Jag tassade eller rättare sagt dunkade upp med mina tunga morgonfötter, tillredde en brasa som gjorde gott för själen. Kidsen ligger i soffan och glor på morgonbolli, min förstfödda ligger bredvid och läser varje ord jag knottrar ner och tonåringen..... Ja han har nog kvävts där inne av sina egna tonåringsångor. Dom är inte att leka med. Vacker är han dock, tur för honom.
Jag själv grunnar på om det är värt att suga i sig dessa sista tjugo minuterna i sängen eller om jag skall kliva upp och tillreda den bästa frukosten ever.
För, faktum är att det blir match i dag också, var så säker. Mot Järna dessutom. Dom kan vara tuffa när dom lägger den sidan till. Gossen som skall spela påtalade just att dom vunnit alla matcher hittills. Första seriematchen i dag och jag vet inte om jag hörde en gnutta säkerhet i rösten på honom. Den där farliga säkerheten då dom går in på planen med inställningen att dom är självklara vinnare och sedan förlorar så det bara dånar om det. Ni vet den säkerheten, den farligaste av dom alla. Men jag kanske bara inbillade mig. Själv skall jag heja för kung och fosterland. För sådan är jag, lite obehärskad när det spänner.

Trevlig lördag alla monsterdiggare *Fniss fniss fniss*
// Christelle

Inga kommentarer: